top of page

DAY ONE or ONE DAY. You decide...



"Day one or one day. You decide".

Atau dalam bahasa Melayu nya "Hari pertama atau satu hari nanti. Kamu yang tentukan".

Seringkali kita menangguhkan apa yang kita rancang pada masa sekarang dengan alasan satu hari nanti kita akan laksanakan apa yang kita rancang tadi walhal sebenarnya tanpa sebarang tindakan, apa pun yang kita rancang tidak akan berlaku.


Misalnya, tercetusnya idea Mommy Blogger ini pun adalah hasil saya bertindak setelah saya mengambil keputusan untuk mula mengarang blog sendiri pada hari ini. Ya, ini adalah entri yang saya yang pertama, dan juga adalah HARI PERTAMA saya menulis di blog ini. Jika saya tak mengambil keputusan pada hari ni dan bertangguh lagi, saya tau sampai bila-bila pun saya tak akan berjaya menghasilkan blog sendiri.


Jadi, TAHNIAH untuk diri saya dan juga pembaca yang sudah melaksanakan apa yang anda telah rancang pada hari ini!

Jangan ada lagi perkataan "SATU HARI NANTI" dalam kamus hidup kita. InshaAllah...

bottom of page